zondag 25 januari 2009

Don't Pass Me By

Vanochtend had ik een ritje Overlangbroek gepland. Ik verwachtte hard te gaan omdat ik gisteren de banden voor het eerst goed op spanning had gebracht. De fiets nu bovendien weer voorzien van twee Vredestein HPVs, de Schwalbe Marathon weer een plaatsje achterin gegeven als reserveband.

Ik begon rustig. Vanaf Schalkwijk begon als vanzelf de vaart er in te komen. Toen ik op de teller keek bleek ik tot mijn verbazing 42 km/h te rijden. Ik besloot dat vol te houden tot de lekdijk. Toch behoorlijk inspannend. Op de lekdijk richting Wijk wilde de snelheid er toen niet meer in komen. Hoewel ik mezelf niet gek wilde laten maken door getallen op de teller, baalde ik er toch van dat ik maar iets van 36 km/h reed. Van de waterig rood opkomende zon boven de berijpte uiterwaarden of overvliegende ganzen kon ik nauwelijks genieten.

Vóór Amerongen nam ik de afrit die ook de LF4 volgt. Ik vervolgde naar Overlangbroek om de Langbroekerdijk te nemen. Op de Langbroekerdijk ging het plots weer behoorlijk rap. Zonder al te veel moeite boven de 40. De zuid- of zuidoostenwind speelde blijkbaar een grotere rol dan gedacht. Ik besloot wat extra aan te zetten en kon tot Odijk een snelheid van 44 a 45 km/h volhouden. Ik reed dit keer vooral vergezeld van de Beatles: "Don't pass me by, don't make me cry don't make me blue. 'Cause you know darling, I love only you." Bijna thuis, op de Achterdijk, richting Fort bij Vechten, kon ik op het goede asfalt zelfs een stuk de magische snelheid van 50 km/h volhouden.

Benieuwd hoe hard het straks met mooier weer gaat & als mijn conditie nog wat verder verbeterd is.

Vandaag 60 km gereden, in totaal 1220 km.

Geen opmerkingen: