zondag 7 december 2008

Huisje voor de Quest

Een Quest parkeer je als het even kan natuurlijk niet zomaar buiten. Ik maakte dus in de voortuin wat ruimte vrij voor drie extra rijen tegels. Plan was daar een 'schuurtje' te maken waar de Quest precies in zou passen. Ik dacht aan een kegelvorm.

Toen de Quest er eenmaal was kon ik me beter een beeld vormen. Uiteindelijk maakte ik een bouwsel met een schuinaflopend cylindrisch dak, gevormd door transparante golfplaten. De Quest past er echt precies in (ik had me verkeken op de hoogte van het spiegeltje, maar het paste toch). De fiets laat zich door de taps geplaatste rails (L-profielen) eenvoudig in het midden van de parkeerplek geleiden.

De eerste twee foto's tonen de achterzijde, nog zonder deurtje.


De volgende twee foto's tonen voorzijde en achterzijde, nu mét deurtje.





Wellicht wordt de zijkant nog wat dichter gemaakt.

Qua werkplanning kwam forensen deze week helaas niet uit. Ik kreeg bovendien de tweede helft van de week te kampen met een virusje waardoor het er ook in het weekend niet van kwam te Questen. Vandaag wel op de tandem en fietskar naar het Spoorwegmuseum Utrecht gereden: heen met Mariet als stoker, terug met Joep als stoker.

2 opmerkingen:

Quesjer zei

Hoi Rene,

Gefeliciteerd met je huisje.
Het lijkt mij juist erg practisch om de zijkanten open te houden. Zo kan vocht beter verdampen.....

Als er sneeuwjachten komen de klep op de fiets doen is dan wel weer handig, maar hoe vaak komt dat voor.....
Ik zou eerder aan de onderkant iets doen bij de voetgaten, om te voorkomen dat katten er hun intrek gaan nemen. (met de bijbehorende stank als je pech hebt.....)

walter zei

Heehoi,

prachtige oplossing. Ik zit er aan te denken om ook zoiets te bouwen voor mijn aanstaande. Nu vroeg ik me af, heb je hier nog een vergunning voor aangevraagd? Volgens de huidige normen is het net wel nodig (>2 m2), maar ik kan me ook wel voorstellen dat hier nooit iemand moeilijk over doet.