zondag 30 november 2008

Vroeg rondje Wijk bij Duurstede

Vandaag om 7:45 van huis gegaan voor een rondje Wijk bij Duurstede. Mooie tijd om te vertrekken. Zodra ik Houten uit was begon het al wat licht te worden. De wereld is zondagochtend zo vroeg nog in rust. Slechts een enkele auto, een enkele fietser, een tandem en een aantal hardlopers tegengekomen. Het vredige beeld werd versterkt door de  rijp op de velden. 

Ik reed de Lekdijk in westelijke richting. Geholpen door een klein beetje wind lukte het me om op de dijk op een gegeven moment in de 40 te gaan rijden. Enigszins uit machismo, ik werd namelijk ingehaald door een auto en wilde laten zien hoe snel een velomobiel kan. De weg naar Schalkwijk bleek zich ook goed te lenen voor 40+ snelheden. Voor iemand die een half jaar lang praktisch niet gesport heeft wel hard werken...

Ondanks de lichte vorst was het snel warm in de Quest. Het thermische hemd onder mijn fietsshirt was overbodig. De band om mijn hoofd was echt te warm en moest ik onder het fietsen uit doen. 

Weer terug bij Houten besloten nog even hard door te rijden om dan vanaf het noorden langs het Fort bij Vechten terug te rijden. Lekkere bochten daar!

Vandaag 51 km. In totaal 381 km.

1 opmerking:

Pé Koomen zei

Hallo René, ik las je reactie op de blog van Kees van Hattem, mogelijk bedoel je het stukje wat ik ooit heb geschreven. Als je op mijn blog zoekt naar de datum 15 april 2007 naar het stukje "Quest op slot" dan wordt het duidelijk via de bijgevoegde foto.

gr.Pé Koomen