zaterdag 20 december 2008

Snelheid!

Sinds ik de Quest heb, nu zo'n ruime maand, heb ik nog niet echt snel gereden. Kruissnelheid als ik doorreed zo iets van 35 a 37 km/h. Tot vandaag.

Vanochtend om 8 uur in de fiets gestapt. In het donker via Schalkwijk naar de Lekdijk gereden. Op de dijk met de harde wind schuin achter richting Amerongen. Al snel ging het harder dan 40 km/h. Voorbij Wijk bij Duurstede haalde een auto me in. Een mooie gelegenheid om er met wat hogere vaart achteraan te gaan. Ik versnelde tot 45 km/h. Het mooie van de Quest is dat je zo'n snelheid makkelijker dan verwacht vol kan houden. Tot aan Amerongen reed ik zeker 43 km/h (alleen even gehinderd door een tegenliggende Alfa die op de dijk met hoge snelheid de binnenbocht koos net toen ik daar reed).

In Amerongen omhoog, de berg op. M'n eerste 'echte' klim met de Quest. Met 16 km/h omhoog. Naar beneden met 65 km/h. Harder zou kunnen maar het remmen is niet bepaald één van de sterkste punten van de fiets, ahum, en er is daar onderaan wel een weg van rechts.

Tegen de wind in, maar wel beschut door bomen, richting de Kaapse Bossen. Na even bijgekomen te zijn van de klim lukte het de 40+ snelheden weer op te pakken. Daarna omhoog bij de Kaapse Bossen te Doorn. Dat is toch een fikse klim. Omhoog met 14 km/h. Na Doorn weer uit de beschutting van de bossen via Langbroek naar Odijk. Ondertussen een erekwestie om weer zeker 40 te rijden. Vanaf Odijk lukte dat echter niet echt meer.

Na 71 km leeg maar tevreden terug in Houten.

In totaal 599 km gereden.

2 opmerkingen:

Teun Geeroms zei

Ja snelheid is verslavend hé, eigenlijk zijn die blogs een slecht idee, zo kijk ik na mijn zalige alleweder al weer uit naar iets snellers :-)

marcel beekmans zei

hey die rené, natuurlijk bedoelde ik compilatie, heb intussen ff veranderd hoor,

sportiefe goetjes van marcel,

en wees voorzichtig onderweg als je de weg op gaat...