maandag 25 april 2016

Reprise: demper, vering en Shredda’s

Tijdens een ritje rond de Lek en Rijn viel me gisteren weer herhaaldelijk op hoeveel beter de wegligging van de Quest is nu deze voorzien is van een oliedemper en stuggere vering.

Voorheen was fietsen op de Voorhavendijk nabij Vianen toch wel enigszins afzien in de Quest. Trillingen, herrie en een achterwiel dat regelmatig wegdriftte. Als ik dan oostwaarts fietsend kort voor Vianen weer op asfalt kwam te rijden was dat een verademing. Tijdens mijn tochtje gisteren was het verschil ineens nauwelijks merkbaar. Op het slechte gedeelte kon ik nu gewoon in stevig tempo doorrijden terwijl het comfort er nauwelijks onder te lijden had. Toch zeer verrassend. Mogelijk speelt het mee dat ik hier de vorige keer niet met de brede Shredda’s reed maar met de harde en smalle Durano’s.

Op de Lekbandijk bij Ravenswaaij ligt een aantal drempels waar ik geleerd had flink voor af te remmen. Dat was nu nauwelijks meer nodig.

Op een wat minder netjes weggewerkt putdeksel op het fietspad langs de N225 in Amerongen was mijn achterwiel tot nu toe altijd weggesprongen. Gisteren gleed de fiets er zonder enig probleem overheen.

Nogmaals, ik ben dus erg enthousiast over de nieuwe tuning van de Quest. Ik zou Velomobiel.nl dan ook aan willen raden om Quests standaard in deze configuratie uit te leveren. Als ik zelf nu niet met het prototype oliedemper zou kunnen fietsen had ik misschien zelfs het geduld niet op willen brengen en was ik alvast een Risse-demper gaan proberen.

2 opmerkingen:

Herman de Ridder zei

Hoi René,

je geeft aan dat je een demper test, is dit een langdurige test met het idee dat Velomobiel.nl deze als optie gaat verkopen?

Groet,
Herman

René Voorburg zei

Hoi Herman, als het goed bevalt gaat verkoopmogelijkheden velomobiel 'm inderdaad als optie aanbieden.
Groet, René