maandag 13 juni 2016

Rit naar Keulen (en terug)

Berichtje voor de statistiek: vrijdag ben ik naar Keulen gefietst (specifiek Dansweiler, 15 km buiten de stad). Ik vertrok om 12:15 uit Houten en kwam om ongeveer 18:40 aan. De route die ik volgde had ik laten berekenen door brouter.de , waarbij ik had aangegeven met een velomobiel te rijden. Zondag fietste ik 's ochtends terug. Volgens mijn teller was de rijtijd terug 6h 06m, afstand 208 km, gemiddelde snelheid 34 km/h.

Een uitgebreider bericht dat vooral ingaat op zin en onzin van fietspaden (in het algemeen en in Duitsland in het bijzonder) volgt.

2 opmerkingen:

atrikecalledquest zei

Zo dan ! Dik zes uur rijden met een gemiddelde van 34 km/u ?!?
Poeh hee, da's niet mis !

rv zei

Hmm ja. Ik vroeg me net af wat Ymte nodig had voor de Elfstedentocht en dat was 6:35 voor 200 km. Dat waren barre omstandigheden en niet onvergelijkbaar. Die 6:06 was rijtijd zoals de teller het aangeeft. Ik was denk ik ongeveer 6:40 onderweg, op de terugweg (na de heenrit heb ik niet op de teller gekeken). Niet echt pauze genomen, hooguit om even een boom op te zoeken of de waterzak bij te vullen.
Ik had overigens wel last van het telkens terugkerende lek linksvoor. Toen ik aan de terugweg begon bandenspanning alleen met de hand gecontroleerd maar vanaf Beneden-Leeuwen viel me op dat bochten naar rechts meer ruimte nodig hadden. Thuis bleek linksvoor eigenlijk te zacht om nog verder te fietsen.