dinsdag 14 juni 2016

Beginnersfoutje

Nadat de band linksvoor eerst lek leek maar het niet was en toen op exact dezelfde locatie echt lek werd, heeft die band nog drie keer leeg gestaan. Twee keer vóór vertrek en toen ik afgelopen zondag uit Keulen kwam gefietst bleek ik het laatste stuk met een zo goed als lege band gereden te hebben. Telkens linksvoor.

Voldoende reden dus voor een serieus onderzoek naar de oorzaak. Zoals te verwachten bleek het lek telkens op de zelfde plek te zitten. Daar had ik eerder al een stukje ruw canvas aan de binnenzijde van de Shredda geconstateerd. Door het talkpoeder dat ik nu gebruik voelt het canvas nergens meer ruw. Wel kon ik bij nadere inspectie toch een minuscuul klein stukje glas in het loopvlak van de Shredda ontwaren.
Toch een heel gewoon lek dus. Beginnersfoutje...

1 opmerking:

Gert Reilink zei

Heel herkenbaar bij de Shredda's.
Het zijn de hele kleine lekjes.
Die er 30 km over doen om een band leeg te laten lopen.