zondag 8 maart 2009

Hard en kort & paarden

Vandaag een uurtje gefietst en geprofiteerd van het plots tevoorschijn gekomen zonnetje. Ik besloot om er maar een trainingsritje van te maken. Dat gecombineerd met de harde wind maakte dat mijn snelheid flink varieerde. Tegen de wind in reed ik met de nodig moeite net in de 40. Met de wind gunstig reed ik een flink stuk om en nabij de 50 km/h. Topsnelheid was 54 km/h. Tussen de periodes met flink doortrappen in lag de snelheid rond de 35, soms lager.
Voor het eerst in de Quest gereden met een hartslagmeter. Als ik keek gaf die waarden tussen de 140 en de 170 aan.

Ik reed een gebruikelijk rondje: naar Schalkwijk, een stukje over de Lekdijk, door 't Goy, en daarna via Fort bij Vechten terug naar huis.

Kort na Fort Vechten maakte een schichtig paard dat ik besloot om maar beter een stukje om te rijden langs de A27 dan te kijken hoe het paard zou reageren ( eerder had ik in een velomobiel een slechte ervaring met een ontmoeting met een paard).

De teller staat nu op 2078 km.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

van paarden ga je doorgaans niet winnen niet:P
mooie kilometerstand!!!:D

gr marcel,