zaterdag 7 mei 2016

No sweat

Voortaan geen zweet meer, of in ieder geval geen plasje zweet meer in het het stoeltje. Misschien valt dat probleem sowieso wel mee als je ‘cabrio’ rijdt maar als je een paar uur hard trapt onder de schuimkap staat er echt een plasje in het zitje. Dankzij de Ventisit levert dat geen groot probleem maar ik wilde er wel vanaf.

Ik boorde dus een 8 mm gaatje op de laagste plek in het zitje. Om te voorkomen dat er nu nattigheid in de fiets zelf zou komen te liggen monteerde ik in dat gaatje een L-stuk om daar haaks een 8-12 mm slangetje op aan te sluiten. Het andere einde van het 20 cm lange slangetje legde ik in de kettinggoot zodat het via de gaatjes in de goot kan afwateren.

Ik kocht het materiaal in de winkel met kampeerspullen. Een L-stuk hadden ze helaas niet. Ik kocht daarom een Y-stuk en zaagde daar één pootje af en maakte dat deel dicht met een stop.

3 opmerkingen:

Erwin zei

Als je het opvangt en er een beetje suiker bij doet heb je weer een soort sportdrank! "Questie, de sportieve velonautendrank".

Groet

Erwin en Tante Lies

rv zei

Zal het in sommige kringen misschien wel goed doen, maar ik geloof meer in andere vormen van vloeistoftherapie...

rv zei

Helaas is de constructie los gekomen. Verlijmen PE met secondelijm gaat blijkbaar niet goed.