maandag 16 februari 2009

Wat een fiets! Een nieuw record.

Wat betreft de meerkeuzevraag: ik denk dat Wilfred gelijk had. De snelheid van mijn fiets lag de 13e waarschijnlijk vooral laag doordat de Perfect Moiree linksvoor niet op druk was. Gisteren ben ik de band op gaan pompen en de druk leek toen nog krap de helft te zijn van de 6 bar waar ik 'm een week geleden op gebracht had.

Vanochtend voelde de band gelukkig nog hard. De rit naar kantoor ging oké, kruissnelheid langs het kanaal ongeveer 38 km/h. Op de terugweg stond de wind gunstig en ik had goede fietszin. En het ging snel! Langs het kanaal flinke stukken dik harder dan 40 km/h. Toen ik voor mijn huis in Houten in de remmen kneep kon ik op mijn horloge aflezen 1 uur 31 minuten onderweg te zijn geweest. De gemiddelde snelheid bedroeg daarmee 35 km/h. Wat een fiets, die Quest! Het komt natuurlijk niet vanzelf maar toch onvoorstelbaar dat een niet bijzonder sportief type er zo hard mee kan rijden.

Nog wat curieuze zaken vandaag: op de heenweg reed ik bijna een vogel (merel? het was donker...) van zijn sokken. Op de terugweg ter hoogte van de DE bij Utrecht sprongen er plots twee konijnen voor de fiets langs. Scheelde weinig. Ik was net weer van de schrik bekomen, draai na de Prins Clausbrug het donkere fietspad weer op en denk "ligt daar iets midden op de weg ofzo?" Zie ik ineens dat er een reiger midden op het fietspad staat. Op een veer na had ik nu broodje reiger kunnen eten... Het lijkt wel of het voorjaar weer in de lucht zit, de dieren hebben andere zaken aan hun kop dan hun eigen overleven...

Vandaag 107 km, in totaal 1718 km.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

hoi die rené
ja joh, lekker droog rijden,
ik moet smorgens om kwart voor acht beginnen.... dus rond 07:00 bij huis vandaan, doe er omgeveer 15 minuten over met alle stoplichten tegen. dus rond 07:15 ben ik bij de ikea;P misschien ietsje later, dus denk dat we elkaar net mis zullen lopen/rijden maar wie weet...:P