maandag 21 september 2009

Nachtelijke sprint in de Quest

Vanavond ging ik weer de sprint oefenen, nu in de Quest. Waar ik de vorige keer naar een meer 'stoemperig' verzet overschakelde om sneller dan 60 te kunnen gaan bleef ik nu in een soepeler verzet fietsen. Het resultaat bleef ook nu onder de 60 (58 km/h) maar de opbouw van de sprint voelde veel meer gecontroleerd aan.

Zo'n 10 minuten later probeerde ik weer een sprint. Dit keer nog rustiger opgebouwd (voor zover je kan zeggen dat de opbouw van een sprint rustig is). Naast de rustiger opbouw probeerde ik aandacht te hebben voor het 'rond' trappen, voor het zo veel mogelijk gedurende de gehele trapbeweging overzetten van kracht. Dat was effectief. Ik haalde nu 61 km/h. Dit keer met een trapfrequentie ruwweg vergelijkbaar met wat ik met de Groeneveld zal moeten trappen om het WRRA-record op de 200 m te kunnen verbreken.

Geen opmerkingen: