maandag 31 augustus 2009

Nachtelijke dwaaltocht, net niet over de A12

Ter voorbereiding van de "Volle maanstocht" komende vrijdag besloot ik vanavond een ritje in het donker te maken en daarbij geen bekende route te volgen maar een voor mij nieuwe GPS-track te kiezen.

Resultaat: enorm verdwaald in Driebergen.

Al fietsende werd ik wegen op gestuurd die helemaal niet bestonden. Eerst dacht ik nog dat het aan mijn navigatiekunst lag, gebrek aan ervaring met het volgen van een track, maar op een gegeven moment was duidelijk dat de track zelf onjuist was. Thuis aangekomen de track weer vers in GPSies.com bekeken en inderdaad, de track zelf is bagger (het lag dus ook niet aan mijn bewerking met Whereabouts waarbij de track tot 500 punten gereduceerd wordt). Zie hier een stukje van de track en oordeel zelf:



Uiteindelijk vond ik de weg nog terug naar de Utrechtseweg en fietste ik nog een tochtje via Doorn, Langbroek en Odijk terug naar Houten.

Stand teller Quest 5009 km.

3 opmerkingen:

marcel beekmans zei

had je niet onder de a12 door gekund en dan gewoon de traay volgen?

ik kom ook die kant op, maar gooi de quest indien mogelijk in de susukie van michel:P

rv zei

Hoi Marcel,
Zo met een computerscherm lijkt duidelijk hoe de track bedoeld is. Op mijn Gps, ''s avonds in het donker met de osm fietskaart was het een stuk minder duidelijk. Ik was al een paar keer aan het zoeken geweest toen ik besloot de track maar te laten.

Ik kom vrijdag op de fiets, dat wordt dus een tocht van 200 km grotendeels door het donker. Ik hoop dat de track van de routeplanner van de fietsersbond minder problematisch is....

Tot vrijdag, René

marcel beekmans zei

ja dat is ook zo ja! zal een goeie bak geweest zijn als de Quest wel op de A12 prikte whaahaha zie je het voor je in de krant/nieuws? ligfieter van de A12 geplukt"

volgens het knmi woord het wel een regenachtige vollemaantocht:P