maandag 1 juni 2009

Snelle korte ritjes & instant karma

Voor een theevisite reed ik vandaag 2x 25 kilometer. Op de heenweg deed ik dat in ruim 40 minuten, terug in krap 40 minuten. Gemiddelde snelheid terug dus ongeveer 40 km/h!

In Langbroek verkoos ik op de terugweg om niet over de parallelweg met nare verkeersdrempels te rijden maar het fietsverbod te negeren en de reguliere snelle 50km-weg te nemen. Daar werd ik meteen voor gestraft...

Ik maakte flink vaart, schakelde bij ongeveer 50km/h om naar het grote blad voor en .... de ketting loopt er af. Stom stom stom want ik wist dat die voorderailleur niet goed begrensd was. Helaas kon ik niet zomaar terug naar de parallelweg. Ik liet me dus eerst wat uitrijden (er was geen verkeer) en trapte ondertussen toch wat rond. Toen merkte ik gelukkig dat de ketting er vanzelf weer goed op was gekomen. Pfff.

Verder richting Odijk veel verkeer & helaas niet alleen van het mooie weer genietende fietsers maar ook veel toerende automobilisten. Enigszins slalommend scheur ik terug.

(Kilometerstand 4100 km)

3 opmerkingen:

Mick zei

Als ligfietsmonnik durf ik je te verzekeren dat de Dalai Lama je tot 'n rustiger tempo zou manen...

rv zei

Hoi Mick,
Hard fietsen en een tot gerust gekomen geest kunnen best samen gaan toch? Ik besef wel dat gejakker iha niet stimulerend werkt als het gaat om 'innerlijke vrede'.
Ik fietste vrijdag nog langs de RAI waar de Dalai Lama optrad. Ondanks de naar het schijnt verhoogde veiligheidsmaatregelen kon ik er met mijn 'gele gevaar' zonder belemmeringen langs.
Groet, René

Mick zei

Ach dat vd 'ligfietsmonnik' was ook meer 'n flasback uit 'n vorig leven (op de ligfietslijst).
Desalnietemin is rustig overzien, eerst denken en dan doen etc. 'n goed adagium.
Ik ben overigens blij dat ik geen gebruik hoef te maken van dubbele voortandbladen. Het kostte me al genoeg moeite om 'm op één (licht slingerend) 65 tands blad te houden.Met zijranden aan 't blad.
Voooral in de VM is dat 'n kleine ramp als 't mis gaat!
Ik 'werk' met 'n omgebouwde 3X7 naaf waarbij door verwijdering van 2 nokken en wat slijpwerk tussen de 1 & 2' een vrijstand is ontstaan om de tandwielen te resetten (in traprichting), vanuit stilstand desgewenst.
Marcel B. is mijn getuige.