tag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post7165590144317928411..comments2021-09-14T13:20:00.488+02:00Comments on VoorheenQuest284: F-Lite razendsnel afgeschrevenrvhttp://www.blogger.com/profile/04171648051773136582noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-79024567857802408892017-02-25T19:56:59.080+01:002017-02-25T19:56:59.080+01:00Dank je wel Henk-Jan, goede tip dus ik heb nog 4 D...Dank je wel Henk-Jan, goede tip dus ik heb nog 4 Durano+ in de aanbieding hoor ik net.Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-21389336701993246732017-02-20T06:30:07.496+01:002017-02-20T06:30:07.496+01:00Hoi Willem,
Als DF rijder nu 900 km gereden op de...Hoi Willem,<br /><br />Als DF rijder nu 900 km gereden op de Schwalbe One 2016 op aanraden van Ymte. Echt een geweldige band, qua snelheid en comfort. Door zijn soepelheid vraagje je ook bij 8 bar af of de druk wel klopt, hij is nog steeds vervormbaar. Ride on in de binnenband gedaan omdat ik nogal wat lekke Durano's had gehad. Het is een smalle band, heerlijk in de bochten. Het loopvlak zietAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/15783791164418878964noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-88859099604253002182017-02-19T20:02:52.008+01:002017-02-19T20:02:52.008+01:00Kan alleen maar zeggen dat ik wou dat ze onder de ...Kan alleen maar zeggen dat ik wou dat ze onder de DF konden onder de Q reden ze voortreffelijk, dweilde wel iets alleen in de wintermaanden gebruikte ik de M+ deze heb ik vier winters achter elkaar gebruikt, ca. 22.000km. zonder een keer lek gehad te hebben. De F-Lites zomers, ik denk 1-2 keer lek per jaar. Gelukkig nooit zulke glas japen als op de foto, canvas is ook door, kan een klapper wordenWillemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-45030921636717800622017-02-19T18:00:57.741+01:002017-02-19T18:00:57.741+01:00Ik fiets met 5 bar in de F-Lites.Ik fiets met 5 bar in de F-Lites.rvhttps://www.blogger.com/profile/04171648051773136582noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-2119557770705789672017-02-19T17:47:46.465+01:002017-02-19T17:47:46.465+01:00Hallo Wim, met 4 bar zijn F-lite's dweilen ond...Hallo Wim, met 4 bar zijn F-lite's dweilen onder je fiets, dan willen ze niet meer door de bocht, en dat hoor je vaker van mensen, met 6 bar heb ik geen problemen gehad. Als ze tegen de 5 bar zitten merk ik het al tijdens het fietsen, ze reageren anders en het fiets zwaarder.<br />Ik raad aan om ze wat harder weg te zetten, ze rijden strakker en minder lek.Peter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-17696984039805732612017-02-19T17:37:56.268+01:002017-02-19T17:37:56.268+01:00Liefhebbers van Shredda's moeten zuinig zijn o...Liefhebbers van Shredda's moeten zuinig zijn op hun bandjes, ze worden niet meer gemaakt. Het productieproces van de Shredda's is nooit goed onder controle gekomen. Het percentage banden dat onrond was was heel groot. <br />6 bar zoals Peter in de F-lites pompt is wel heel hoog. Maximaal mag er volgens Vredestein 4 bar in. Ik weet dat het tot 5,5 bar goed gaat, maar 6 bar is heel veel.<brWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-73431375874565486452017-02-19T16:58:57.289+01:002017-02-19T16:58:57.289+01:00Dat F-lite's razendsnel zijn weten we wel. En ...Dat F-lite's razendsnel zijn weten we wel. En dat er voorstanders zijn en tegenstanders ook.<br />Ik ben een fan van deze band, rijdt er al jaren mee. Het is wel een gevoelige band voor ruwe oppervlakken en scherpe voorwerpen. Tja zo heeft elk voordeel een nadeel.<br />Ik rijdt altijd met 6 bar en een goed afgestelde sporing. jammer genoeg rijden veel collega's rond met teveel toe- of Peter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-1370624023989044712017-02-19T16:57:21.438+01:002017-02-19T16:57:21.438+01:00@René, Ik heb net zo'n groot gat in de band, m...@René, Ik heb net zo'n groot gat in de band, maar merk niet dat de band niet rond meer is. Ik neem aan dat dit bij het uitrollen zeker voelbaar moet zijn. De greenguards onder mijn vorige Quest hobbelden tijdens het uitrijden, hoewel er met het profiel niets mis was.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-28288555458606996382017-02-19T16:22:16.845+01:002017-02-19T16:22:16.845+01:00@Quezzzt, opvallend idd dat de Shredda's dat n...@Quezzzt, opvallend idd dat de Shredda's dat niet hebben. De F-Lites lijken hierin op Kojaks, die hingen na een tijdje ook vol met kleine steentjes.rvhttps://www.blogger.com/profile/04171648051773136582noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-5682603992521731052017-02-19T16:19:30.991+01:002017-02-19T16:19:30.991+01:00F-lites zijn steentjes magneten. En sneetjes in he...F-lites zijn steentjes magneten. En sneetjes in het loopvlak door scherpe steentjes zijn ook normaal. Vaak zitten de scherpe steentjes er ook nog in op weg naar de binnenband. <br /><br />Ik rij maar iets van 1000-1500 km pj met de Quest. Genoeg om al enkele F-lites helemaal aan gort te hebben gereden. Heb ik destijds ook op mijn blog gezet met foto's. Het kan me niets schelen dat anderen Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-58553222609201478782017-02-19T15:09:11.649+01:002017-02-19T15:09:11.649+01:00@Piet: je ziet het niet heel goed op de foto maar ...@Piet: je ziet het niet heel goed op de foto maar de band is echt niet meer rond.. Rij jij daar serieus nog mee door?<br /><br />@Wim: Het makkelijk monteren en verwijderen zonder bandenlichters is absoluut een groot voordeel. Knoeien met sealant zie ik ook niet zo zitten, verwacht dat de meerwaarde klein is en heb ook geen zin in geknoei.<br />rvhttps://www.blogger.com/profile/04171648051773136582noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-50669181840408039172017-02-19T15:03:37.630+01:002017-02-19T15:03:37.630+01:00Na jaren gereden te hebben met Marathon Greenguard...Na jaren gereden te hebben met Marathon Greenguards overgestapt op F-Lites gevuld met de antilek vloeistof van Velomobiel.nl. Een erg comfortabele band. <br /><br />Vandaag na 560 kilometer met de F-lites stond mijn Quest scheef, een lekke bandere linksvoor wimhttps://www.blogger.com/profile/10818541703048123153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-44108772655693965732017-02-19T14:15:16.357+01:002017-02-19T14:15:16.357+01:00Nog even een reactie op de sealant. Met 1 tot 2 le...Nog even een reactie op de sealant. Met 1 tot 2 lekke banden per jaar haal ik al jaren het gedoe met de sealants niet meer op mijn hals. Latex binnenbanden lopen iets lichter, maar ik vertik het om meer dan 1x per maand mijn banden op te pompen.<br />Als ik in het ongunstigste geval twee lekke banden per jaar heb, ben ik totaal een goede tien minuten bezig om weer te rijden.<br /><br />Ik heb Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-7279756373675319102017-02-19T14:09:20.523+01:002017-02-19T14:09:20.523+01:00Ik rij tussen 6000 en 8000 km per jaar met een ste...Ik rij tussen 6000 en 8000 km per jaar met een stel F-lites. Per jaar heb ik 1 soms 2 lekke F-lites. Zit er een door een stuk glas of scherp steentje veroorzaakte snee in tot op het canvas, dan plak ik meteen een plakker in de buitenband. Dan kan er geen water inkomen, worden de karkasdraden niet aangetast en blijft de band stabiel en mooi rond lopen.<br />De F-lite is de enige band die in de Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-66592305334746899562017-02-19T13:50:31.873+01:002017-02-19T13:50:31.873+01:00Even off topic; nog over het flaggen van de vorige...Even off topic; nog over het flaggen van de vorige posting van Rene.<br /><br />Zojuist kom ik erachter dat je een geflagde rit heel eenvoudig kunt splisten in 2 of 3 ritten. Zo kun je heel snel het gewraakte stukje, de KOM, eruit halen, maar blijft verder je registratie prima op orde. Ik vind het een heel praktische mogelijkheid en zolang er niks beters is kan ik hier goed mee leven.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15783791164418878964noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-59563515268530651432017-02-19T11:07:42.784+01:002017-02-19T11:07:42.784+01:00Overigens ben ik van plan Ride-on anti-lek vloeist...Overigens ben ik van plan Ride-on anti-lek vloeistof te gaan gebruiken als Joe's Sealant is uitgewerkt. Anti-lek vloeistof werkt meestal het beste bij tubeless banden, daarna met latex binnenbanden en het minst goed met butyleen binnenbanden, hoewel het ook dan nog steeds werkt.<br />Een interessante test is deze: http://www.slowtwitch.com/Products/Things_that_Roll/Tires/Sealant_Test_-Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-49495755152117865152017-02-19T09:42:20.451+01:002017-02-19T09:42:20.451+01:00Mijn F-Lites hebben na 2800 km ook enkele dergelij...Mijn F-Lites hebben na 2800 km ook enkele dergelijk grote gaten, maar ik rij er gewoon mee door. Met de roze latex binnenbanden valt het extra goed op bij mij. Toch heb ik nog maar één lekke band gehad in deze 2800 km, terwijl ik deze 2800 km volledig in het winterseizoen heb gereden. Ik denk dat de latex banden in combinatie met Joe's Sealant wel enkele lekken hebben voorkomen. Met de Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4243667224882715666.post-8063938912516619832017-02-19T09:05:03.518+01:002017-02-19T09:05:03.518+01:00Hallo René,
De meesten doen wel iets langer met d...Hallo René,<br /><br />De meesten doen wel iets langer met de F-Lite, ik heb er ook al een paar letterlijk tot op de draad versleten. Een beetje geluk moet je wel hebben, lekrijden valt zelfs met M+ banden niet helemaal uit te sluiten......<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.com